Black Friday v roce 2025: Taktiky na vyšší doručitelnost vašich newsletterů
Poznejte taktiky, které budou v roce 2025 nejvíc fungovat v rozesílce newsletterů na Black Friday.
Poznejte taktiky, které budou v roce 2025 nejvíc fungovat v rozesílce newsletterů na Black Friday.

Chystáte rozesílku na Black Friday a přemýšlíte, jaká taktika bude letos nejvíc fungovat? Mrkli jsme se do aktuální studie TargetBay a posíláme vám z ní šest nejdůležitějších tipů roku 2025. Jedná se sice o čísla z amerického trhu, ale pro inspiraci se rozhodně hodí i v Česku.
Ze studie TargetBay napříč 399 dny vychází jednoznačný vítěz: páteční odpoledne. Rozesílky mezi 13:00 a 15:00 mají nejvyšší šanci dopadnout do primární schránky a nezmizet v záplavě slev v hromadné poště. Vrchol je ve 13:00, kde se doručitelnost do hlavního inboxu vyšplhala na 14,29 %. Druhý nejlepší je 17:00 s doručitelností 9,09 %.
💡Náš tip: Pátek odpoledne má nejnižší odpor filtrů na hromadnou poštu, a to i při vysokém objemu. Pokud máte mít jeden silný newsletter, tohle okno se vyplatí trefit.

Pondělí působí jako skvělý den na rozesílku. Ale statistiky říkají opak! Filtry jsou po víkendu Black Friday přísnější. V nevyžádané poště končí až 12,25 % zpráv. V pátek jen 4,31 %.
💡Náš tip: Pokud chcete posílat newsletter v pondělí, držte se menších segmentů a relevantní ho obsahu na danou cílovku.

Kdo to na Black Friday přestřelí, padá mimo hlavní schránku. „High-frequency“ odesílatelé doručili v průměru jen 1,32 % newsletterů. Jinými slovy posílali, ale nikdo je neviděl. A do toho přichází další trend. V roce 2025 posílají značky o 15 % více newsletterů než loni. Trh je nabitější, filtry ostřejší.
💡 Náš tip: Pokud chcete přidat kampaně, musíte zároveň zpřesnit segmentaci, čistit databázi a načasování držet pod kontrolou.

Nejúspěšnější značky posílaly často, ale chytře. Pět nejaktivnějších brandů mělo mezi jednotlivými newslettery rozestup 2 dny a 14 hodin – přesto si držely výkon díky segmentaci a rozdílnému obsahu napříč dny. Celkově se průměr zvyšuje. Letos během Black Friday posílají e-shopy v průměru 2,18 newsletterů týdně (loni jen 1,90).
💡 Náš tip: Vyšší kadence do určité míry není problém. Klíčem je kvalitní práce se segmenty zákazníků a různými druhy obsahu.

Silné kampaně mají jednoduchý recept: předmět kolem 45 znaků a 8–9 slov, krátký úvodní řádek kolem 18–20 slov a výzvu k akci na dvě slova. Proč? Čte se to rychle i na mobilu a nepůsobí to jako generický spam. Studie ukázala, že tradiční „Nakupujte teď“ (ekvivalent „Shop now“) se ve-mailech objevovalo nejčastěji a filtry ho už téměř ignorují.
💡 Náš tip: Buďte kreativní a střídejte varianty, jako „Využít nabídku hned“, „Zobrazit slevu“, „Odemknout akci“. Drobnost, která v sezóně hraje velkou roli.

Pokud chcete posílat víc kampaní, pracujte chytřeji s publikem. Studie ukazuje tři taktiky, které oddělují úspěšné e-shopy od těch, kteří končí ve spamu. Je to hlavně přesná segmentace, pravidelné čištění databáze a správné načasování podle chování.
💡 Náš tip: Tahle trojice vám udrží reputaci i ve smršti Black Friday. Čím lepší data máte, tím větší můžete mít frekvenci newsletterů.

Zdroj: How to Improve Your Black Friday Email Blast Performance: Insights with Data [2025]